כנסו לצפות ב- נירית כהן מדריכה בבית שרמן
בתוכנית סוגרים חשבון עם אדווה דדון📢
#סוגריםחשבון
מצילים את הבית- בית שרמן
בית שרמן הינו מוביל בטיפול פעוטות וילדים בסיכון גבוה.
?
בית שרמן הוא בית מעבר לילדים בגיל הרך בסיכון גבוה. מגיעים אליו הילדים עם הסיפורים הקשים ביותר, סיפורים שאף גורם אנושי לא יכול לעכל שיצאו מפיו של ילד.
בכל שנה מגיעים לבית שרמן ילדים
עם סיפורי הזנחה, התעללות נפשית, פיזית או מינית, ולעיתים גם הכל ביחד.
הבית פועל כבר עשרות שנים והציל לאורך השנים ילדים רבים שהשתקמו ואז נקלטו במשפחות אומנה ואימוץ שהמשיכו את התהליך.
הילדים המדהימים האלו חייבים לקבל את
"הגעתי לבית שרמן בגיל שנתיים וחצי והייתי שם עד גיל 6.
זה גיל קריטי שממש בניתי את עצמי,
ועזרו לי, ותמכו בי, ומצאו לי משפחה.
המקום הזה עיצב אותי, יש לי רק זכרונות טובים מהמקום הזה.
אני חושבת שזה יכול לשנות לילד את כל העולם…
אין סיבה שילד בלי הורים מתפקדים
צריך להענש ושלא תיהיה לו הזדמנות שווה להצליח בחיים"
אל תשארו אדישים❗️
שתפו את הפוסט לכמה שיותר אנשים
ועיזרו לנו להציל את הבית❗️
09/06/2021
הוא הגיע לבית הילדים בגיל שנה וחצי,
תינוק שספג פגיעות סביבתיות קשות, תינוק שלא ישן
ברוב שעות הלילה, שמסכן עצמו ברב שעות הערות.
כשהייתי מרימה אותו על הידיים הוא היה "נוזל" מהם,
לא יודע להחזיק עצמו זקוף.
היה צורך לתמוך בו פיזית כמו תינוק בן יומו.
הוא היה מסתובב בבית הילדים, לא נח לרגע, מטפס למקומות גבוהים,
על מעקה, מחליק במדרגות, כל הזמן נופל וקם נופל וקם.
בכל הנפילות הללו היה דבר ממש מוזר, הוא מעולם לא בכה.
גם אם המכה הייתה ממש חזקה וניתן היה לראות סימנים שלה על הגוף,
הוא לא בכה ולא חיפש את המבוגר שיבוא לנחם אותו.
בארוחות הוא היה מסתובב בכל רחבי הבית
ואנחנו היינו רצים אחריו לכל מקום ונותנים לו ביס פעם בסלון,
פעם בחצר, פעם במטבח.
עבדנו שם במשמרות, רק ככה יכולנו להתמודד עם החוויות המטלטלות,
הסיפורים הקשים, התגובות האוטומטיות ההישרדותיות
של הילדים שסיפרו לנו ללא מילים מה עבר עליהם לפני שהגיעו.
רק ככה הצלחנו להיות שם בסבלנות אין קץ,
באהבה טהורה ובתקווה גדולה.
תקווה שבעזרת תהליך השיקום שעוברים בבית הילדים
הם יצליחו לבנות קשרים עמוקים עם המשפחות שאליהן יגיעו.
למה אני משתפת את כל זה?
כי עומדים לסגור את "בית שרמן"- בית הילדים שמשמש כבית מעבר
שמיועד לילדים שחוו פגיעות הכי קשות (מיניות, פיזיות ונפשיות)
ולא יוכלו להשתלב במשפחות אומנה או באימוץ ללא תהליך שיקום מקדים,
אשר יחזיר לילדים האלה את האמון בסביבתם ויעניק להם קשר ייחודי ומיטיב שיביא אותם להתקשרות בטוחה יותר עם המשפחה שאליה יגיעו בעתיד.
אני דואגת לכל אותם הילדים שחווים עכשיו פגיעות נוראיות
וזקוקים למקום הזה בשביל עתיד טוב יותר שמגיע להם.
ולמרות שאני לא עובדת שם כבר 10 שנים זה נטמע בי כל כך חזק
ולעולם אני אמשיך לזעוק את הזעקה של הילדים שקולם אינו נשמע.
תשתפו, תעבירו, תתייגו אנשים ותעזרו לנו להשאיר את הבית המופלא הזה פתוח!
Tamar Leshem
אריה- אבא שאימץ ילד מבית שרמן מספר את הסיפור האישי והמחמם לב שלו♥️
"הדבר הראשון שקנה אותנו היה החיוך,
איך שהוא פוגש מישהו הוא ישר מחייך....
ציפיתי שילדים שבאים ממקום כזה מגיעים שבורים,
אבל הגעתי למקום שהוא מטופח וממש מרגיש כמו בית,
אפילו אמרתי לעצמי חבל שאני לא גדלתי בבית כזה..."
לסיפור המלא כנסו לקישור בתגובה הראשונה👇🏾
29/05/2021
https://www.facebook.com/797253154006680/posts/1423632744702048/
🎶קוראים לו איציק (שמולי) והוא חושב שהעולם יפה🎶
בית שרמן הוא בית מעבר
לילדים בגיל הרך.
אליו מגיעים אותם/ן ילדים וילדות
שקראתם עליהם בעיתון
והתהפכה לכן הבטן.
במשרד הרווחה יספרו לכם על מציאות כזאת מתוקנת
שבה ילדים בגיל הרך שנאנסו הוכו הוזנחו וננטשו
יתקבלו בקלות ובברכה במשפחות אומנה או מאמצות.
כמה כאלה אתן באמת מכירות?
איש ממשרד הרווחה
מעולם לא הגיע לפגוש אותם/ן
או את הצוותים המסורים.
במילים ריקות וגבוהות
ובתאוריות מרוחקות
הם מכבים עליהם את האור.
זה בית המעבר השני שנסגר.
*בתמונה
אביגדור קפלן מנכ"ל משרד הרווחה
מרוקן מתוכן את המילה "חמלה".
עצוב כאן💔
*הכתבה בתגובה הראשונה
25/05/2021
https://www.atzuma.co.il/beitsherman
היי חברים, בשבועות האחרונים אנחנו מפרסמים פוסטים,
תיעודים מרגשים של מדריכות, סיפורים של ילדים, ואתמול גם התחלנו
להפיץ את עם הסיפור של בת-אל המדהימה.
ועכשיו אתם נכנסים לתמונה!
קודם כל נתחיל מלומר כמה אנחנו מעריכים את השיתופים שלכם
ואת האמפתיה שאתם מפגינים, רגעים כאלה
מביאים לאחדות ולמטרה משותפת וכלכך חשובה!
❗️עיזרו לנו להשאיר את בית שרמן פתוח,חיתמו על העצומה ושתפו❗️
עצומה - שערי בית שרמן יישארו פתוחים בית שרמן הוא בית מעבר המיועד לפעוטות וילדים בסיכון בגיל הרך, בגילאי 2-7, שהוצאו מביתם בצו בית משפט לאחר שחוו הזנחה או התעללות. ילדים שעיניהם ראו מראות קשים וגופם חווה ח...
"ממש הרגשתי משפחה,
הבית נתן לי את החמימות הזאת שהייתה חסרה לי באותם שנים...
היום אני אדם מתפקד שעושה המון דברים
וזה לא היה קורה לולא בית שרמן"
לסיפור המלא של בת-אל כנסו לקישור בתגובות⬇️
20/05/2021
❗️"אני יכולה עכשיו להאמין שיש עוד אנשים שיכולים באמת לדאוג לי ולשמור עליי.
בבקשה, תתנו לי לגדול בשלום ובאהבה. אל תקחו לי את הבית הראשון שהיה לי…"❗️
להגיע לבית מעבר אומר שיש תקווה.
ילמדו אותי לגעת בכאב ולדבר את מה שאני מרגישה כשאני כועסת.
יתנו מקום לתסכול שלי ולכאב שלי.
לא ישפטו אותי.
יעזרו לי להתמודד עם כל מה שעברתי,
ועברתי המון, יותר ממה שרובכם תעברו בחיים האלה, ואני רק ילדה.
ילדה קטנה. אני יודעת שאני פה לתקופה זמנית אבל משמעותית.
זאת תקופה קריטית להמשך החיים שלי.
מעין "חדר מיון" לילדים קטנים, אבל שנמצאים בו קצת יותר זמן.
מספיק זמן בשביל לעבור תהליך טיפול משמעותי.
מספיק זמן בשביל באמת לתת אמון בגדולים.
מספיק זמן בשביל שידעו באמת מי אני ומהם הצרכים שלי,
מכל הבחינות- פיזית, רפואית, תזונתית, רגשית, לימודית וחברתית.
זה אומר שיש מספיק זמן כדי לעבור טיפול רגשי מעמיק,
כדי לגעת בכאב, כדי להתחיל להתמודד עם העבר שלי.
זה אומר שיש מספיק זמן כדי שיראו אותי על כל צדדי,
עם כל הצרכים שלי, ויבינו איפה כדאי שאגדל.
אחרי תהליך מספיק ארוך ומשמעותי,
יכולים עכשיו למצוא לי מקום טוב ובטוח לגדול בו,
מקום שגם בו יראו אותי ואת הצרכים שלי ויתנו לי להתפתח ולצמוח.
עכשיו אני גם כבר יותר בטוחה בעצמי ובזה שיש אנשים גדולים וטובים,
שבאמת יכולים לראות אותי וליצור איתי קשר קרוב ועמוק,
אני כבר יודעת קצת יותר לדבר את הרגשות שלי ולא רק לשבור,
לצעוק ולהרביץ. אני כבר יכולה להיכנס למשפחה חדשה,
כי נתנו לי מספיק זמן ומקום לעבד את כל מה שעברתי.
שתפו את הפוסט כדי שהוא יגיע לכמה שיותר אנשים!
הוסיפו
רק ביחד נצליח לתת מקום ראוי לנפשות הקטנות שרק מחכות לבית❗️
19/05/2021
❗️הכירו את הנפשות הפועלות
המדריכים של בית שרמן שעושים עבודת קודש.
אז איך זה מרגיש להיות מדריך בבית כמו זה?❗️
הדרך שלכם ברורה,
אתם מגיעים אלינו כדי לעזוב.
הפרידות שם עוד לפני שנכנסתם;
מרגשות, עצובות, משמחות.
אני חושבת על לילה ראשון,
ולילה אחרון.
כמה עברתם וכמה תעברו בדרך החדשה.
כמה ידיים עוד ילטפו בלילה, כמה קולות ירגיעו, כמה לבבות יכילו
את גופכם הקטן, השבור.
אתם מגיעים אלינו כדי לעזוב,
ובכל זאת אנחנו אוהבות אותכם
כאילו הייתם שלנו,
מחבקות כאילו על זה תלוי העתיד,
ושבורות כאילו זה מפתיע.
אנחנו תחנה בשבילכם, קן מעבר
ולמרות שזה ברור כל כך,
כל ליבנו רוטט איתכם
כשאתם עפים ממנו.
עיזרו לנו להפיץ את השמועה ❗️
שתפו את הפוסט עם
12/05/2021
❗️עוברים על כולנו ימים לא פשוטים,
ודווקא בזמנים כאלה חשוב שנתמוך ונעזור איפה שאפשר.
עיזרו לנו להציל את הילדים❗️
אז מה זה אומר להגיע לבית שרמן❓
להגיע לבית מעבר אומר שיש תקווה.
זה אומר שאפשר להציל אותי.
זה אומר שיהיו אנשים טובים שידאגו לי.
שיתנו לי את כל מה שלא קיבלתי.
זה אומר שאני מקבלת טיפול רפואי כשאני צריכה.
זה אומר שדואגים שאוכל אוכל מזין וטוב.
זה אומר שאני מקבלת חיבוק ואהבה לא משנה מה.
זה אומר שגם כשכועסים העולם לא מתמוטט.
זה אומר ששמים לב אליי ואל הצרכים האישיים שלי.
זה אומר שיש טוב בעולם הזה.
זה אומר ששומרים עליי.
זה אומר שאני יכולה להבדיל בין ניצול לבין קשר.
זה אומר שאני יכולה לסמוך על מבוגרים.
זה אומר שאני יכולה לגדול באמת.
אני לא צריכה לגדל את עצמי.
אני יכולה לשחרר טיפונת ולתת לאנשים גדולים לדאוג לי.
זה אומר שאני יכולה לישון בלילה.
זה אומר שנותנים לי מקום בעולם. נותנים לי להיות ילדה.
נותנים לי ללמוד ולחוות. לשחק עם ילדים, ללכת לגן.
אני כבר יכולה לפחד פחות כי פה שומרים עליי.
שתפו, תייגו ועיזרו לנו להציל את הבית!
11/05/2021
❗️**סוגרים את הבית, ולנו? אסור להישאר אדישים!**❗️
**משהו שכתבה אחת המדריכות בבית שרמן**
אז מה זה בעצם אומר שסוגרים את בית שרמן❓
זה אומר להשאיר בגיהינום עשרות ילדים בשנה.
זה אומר לא לתת סיכוי להתחיל מחדש.
זה אומר לא להכיר עולם אחר. עולם אוהב, תומך ומגן.
זה אומר להישאר לבד אולי לנצח.
זה אומר לא להאמין שיכול להיות טוב.
זה אומר להאמין שאני לא שווה כלום.
שאין לי ערך, שיכולים לנצל אותי, לדרוך עליי ולהשתמש בי.
זה אומר שאני יכולה להיאנס בתוך ביתי,
המקום שצריך להיות הכי בטוח בעולם, כל יום ויום מחדש,
על ידי האנשים שצריכים לשמור עליי.
אני יודעת שההורים שלי לא פנויים להקשיב לי.
אולי הם עסוקים בהישרדות
ואולי בעצמם קשה להם מדי אבל הם באמת לא מסוגלים לגדל אותי.
זה אומר שאני חשופה להזרקות ולהתמכרות מגיל אפס.
זה אומר שבחיים לא הלכתי לרופא שיניים.
זה אומר שאני אוכלת את מה שאני מוצאת,
לפעמים זה פחית קולה ולפעמים שקית צ'יפס.
זה אומר שאין לי ארוחות מסודרות.
זה אומר שאני לא בהכרח הולכת לגן, תלוי אם אמא היום שמה לב אליי בכלל.
זה אומר שלפעמים אני נשארת כל היום בבית,
לפעמים לבד. זה אומר שאין גבולות.
זה אומר שלפעמים ההורים כועסים ואז הם מרביצים.
זה אומר שאין לי ילדות. זה אומר שאף אחד לא שם לב אליי.
אני יודעת שככה זה העולם. שאני לבד בתוכו, בתוך חור שחור ושואב.
שאין שום דרך אחרת.
זה אומר שאף אחד לא יכול לדאוג לי.
זה אומר שכל הדברים האלה ממשיכים לקרות בכל יום ויום. בכל שעה.
❗️זאת לא מציאות שילד צריך לחוות בחייו,
תשתפו, תפיצו ותייגו
כדי שזה יגיע לכמה שיותר אנשים❗️
Click here to claim your Sponsored Listing.
Location
Contact the business
Website
Address
Jerusalem
53355
