21/04/2024
בפתח חג הפסח,
אנו שולחות ברכת חג שמח למימוש עיקרון החירות, יציאה משעבוד לגאולה, ושחרור כל החטופות והחטופים.
נמשיך לפעול יחד לקידום יעדי השוויון וההוגנות המגדרית בתחומי החדשנות, המדע והטכנולוגיה.
בברכת חג חירות,
המועצה לקידום נשים במדע ובטכנולוגיה
גילה גמליאל - Gila Gamliel
Esther Luzzatto
Ronya Rubinstein
Rachel Kavenshtock-Knoll
Shlomit Aharoni Lir
31/12/2023
נשים בחזית🫡
דו"ח חדש שהוגש לשר החדשנות, המדע והטכנולוגיה Ofir Akunis - אופיר אקוניס ע"י המועצה הלאומית לקידום נשים במדע ובטכנולוגיה מראה כי הפער המגדרי בתחומי הטכנולוגיה מתחיל כבר בשירות הצבאי.
לפי הדוח, רק 23% מהנשים המשרתות בשירות חובה הן בתפקידי פיתוח וסייבר, לעומת 37% מהגברים.👩💻
כיצד משפרים את המצב? ומה הם ההמלצות המרכזיות? לדו"ח המלא לחצו>> https://bit.ly/GOVTECH44
משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה
06/11/2023
כיפת ברזל תזונתית!
🥒🥕🍅🥑
אירועי החודש האחרון הביאו רבים מאיתנו למצבי לחץ שפוגעים גם בתזונה של רבים מאיתנו. לאור המצב, ועדת בריאות ומגדר בשיתוף פרופ' ניבה שפירא, דיאטנית קלינית וחברות הוועדה, ממליצה על מספר עקרונות ומזונות מומלצים.
עקרונות מרכזיים:
✅ ארוחות מסודרות תורמות לאיזון, ומרגיעות את הגוף והמוח ומסייעות להתמודדות הפיזית והרגשית.
✅ ארוחות משביעות – הכוללות שתיה, ירקות ומזונות שלמים (לא מעובדים) תורמות לאיזון האכילה ומונעות אכילת יתר והשמנה.
✅ התזונה הים תיכונית הוכחה כמובילה בבריאות ותורמת לאיזון גם במצבי לחץ. (צריכה גבוהה של פירות, ירקות, קטניות, דגנים מלאים ושמן זית; צריכה מתונה של דגים, עוף, ביצים ויין אדום; וצריכה נמוכה של בשר אדום, מוצרי חלב מלאים ומזון מעובד.)
מזונות מומלצים:
✅ מזונות עשירים במגנזיום העוזר לווסת את תגובת הלחץ: עלים ירוקים כגון חסה, פטרוזיליה, תרד, רוקט; ברוקולי, אבוקדו, ושוקולד מריר.
✅ דגנים מלאים וקטניות הם מקור טוב לפחמימות מורכבות. הן מספקות אנרגיה מתמשכת ומסייעות לווסת את רמות הסוכר בדם. הן תורמות לשיפור מצב הרוח ולהפחתת תחושת הלחץ.
✅ מזונות פרוביוטיים המכילים חיידקים התורמים לבריאות המעיים והגוף ונקשרים להפחתת הלחץ הנפשי, כוללים יוגורט וחמוצים – כגון מלפפון וכרוב כבוש.
שמרו על בריאות הגוף והנפש.
ביחד ננצח! 🇮🇱
18/09/2023
מאחלות שנה טובה לקידום נערות ונשים בתחומי המדע והטכנולוגיה
כחלק מקידום שוויון מגדרי וקידום ההון האנושי של ישראל
21/08/2023
אחת הדרכים לאתגר את הייצוג החסר של נשים בהייטק היא באמצעות תוכניות הכשרה. אנו שמחות לחגוג את צאתו לאור של דוח על הכשרות נשים בהייטק, המספק תמונה מקיפה של המתרחש בנושא בישראל! 💪🦸♀️
הדוח מציע מספר המלצות לשיפור הנגישות לתוכניות הכשרה, וכן לשיפור איכות ההכשרה. המלצות הדוח כוללות:
• הטמעת חשיבה מגדרית בתוכניות הכשרה חוץ-אקדמיות להייטק
• ניטור ומעקב אחר נתונים מגדריים
• תמרוץ הכשרות לנשים ואוכלוסיות מובחנות נוספות
• שיפור המעמד של תוכניות הכשרה חוץ-אקדמיות להייטק בקרב חברות ומעסיקים
אנו מקוות שהדוח יסייע לקדם את נושא הכשרות נשים למקצועות הטכנולוגיה וההייטק בישראל.
מוזמנות ומוזמנים לשתף ולהפיץ! 📢
https://www.gov.il/BlobFolder/generalpage/womeninscienceandtechnology2023/he/%D7%A7%D7%99%D7%93%D7%95%D7%9D%20%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%9D%20%D7%91%D7%94%D7%99%D7%99%D7%98%D7%A7%20%D7%91%D7%90%D7%9E%D7%A6%D7%A2%D7%95%D7%AA%20%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA%20%D7%94%D7%9B%D7%A9%D7%A8%D7%94%20%D7%97%D7%95%D7%A5-%D7%90%D7%A7%D7%93%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%AA-27%20%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%99%202023.pdf
08/08/2023
ועדת בריאות ומגדר של המועצה לקידום נשים במדע ובטכנולוגיה 👩🎓👩🎓נפגשה היום לדיון בהיבטי חדשנות והתמקדות מדעית 🔬 בנושא גיל המעבר בישראל. זאת, בהמשך לממצאים של מחקר שביצעה המועצה בנושא שילוב היבטי מין ומגדר בתוכניות הלימוד במקצועות הבריאות בישראל.
במפגש השתתפו: יו"ר הוועדה: עו"ד רוניה רובישנטין, יועצת אקדמית למועצה: ד"ר שלומית אהרוני ליר, חברות הוועדה: ד"ר דיאנה פלטשר, ד"ר אתי סממה, ד"ר ליאור ברוך, פרופ' ניבה שפירא, גב' נירית רותם לרר, ד"ר סיגל שפרן תקוה, ד"ר עינב בכר, ד"ר רונית ויסמל מנור, פרופ' ורדה סוסקולני. התארחה עו"ד שרית בין.
תקופת גיל המעבר יכולה להימשך מספר עשורים, ועשויה להוות נקודת מפנה בריאותית עבור נשים. אנו מבקשות להעלות מודעות להזדמנות שבהתמודדות מערכתית אופטימלית למתן מענה מניעתי, רפואי וחברתי באמצעות מחקר, פמטק והתגייסות רב-תחומית.
נמשיך לעדכן בהתפתחויות! 🌟
30/07/2023
**חוגגות את מינויה של ד"ר אסתר לוצאטו ליו"ר המועצה לקידום נשים במדע וטכנולוגיה!**
ברכות חמות לד"ר אסתר לוצאטו על מינויה ליו"ר המועצה לקידום נשים במדע וטכנולוגיה! אנו רואות במינוי זה צעד משמעותי וחשוב לקידום נשים בתחומי המדע והטכנולוגיה.
בניסיונה העשיר כמדענית, בהישגיה יוצאי הדופן ועבודתה רבת ההשפעה במרחב הציבורי, ד"ר לוצאטו מהווה דוגמה מעוררת השראה לנשים ונערות המעוניינות ללכת בנתיבים אקדמיים ומדעיים.
אנו נרגשות להמשך המסע המשותף ומברכות את ד"ר אסתר לוצאטו בדרכנו המשותפת.
מזל טוב ובהצלחה!
Rachel Kavenshtock-Knoll
Ronya Rubinstein
Shlomit Aharoni Lir
Yael Proaktor
Ofir Akunis - אופיר אקוניס
Dr. Esther Luzzatto - ד"ר אסתר לוצאטו
06/06/2023
היום התקיימה ישיבת ועדת בריאות ומגדר 🩺של המועצה, בה דנו בקידום אקלים ארגוני מיטיב במערכת הבריאות, בקידום רפואה מודעת מין ומגדר ובקידום נשים ממציאות ובעלות פטנטים.👩⚕️🔬🏥
אנחנו מתרגשות לברך🎉 את חברת הוועדה ד"ר ליאור שחר התמנותה לתפקיד יו"רית החברה הישראלית לרפואה מודעת מין ומגדר - Isragem. 🙌
אנו מודות לכל המשתתפות ומצפות להמשך קידום הנושאים שעלו במפגש! 🌟🌟
ראשת הוועדה, Ronya Rubinstein
יועצת אקדמית לוועדה: ד"ר Shlomit Aharoni Lir
02/06/2023
משרד החדשנות המדע והטכנולוגיה יעניק מלגות פוסט-דוקטורט לפיתוח יוזמות טכנולוגיות יישומיות על שם שולמית אלוני, במטרה לחזק את תעשיית החדשנות הישראלית 🇮🇱
משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה ישקיע כ-3 מיליון ש"ח, עבור מלגות לפוסט-דוקטורנטים המעוניינים לפתח מיזם או מוצר מדעי-טכנולוגי על בסיס הידע הנצבר ברשותם ממחקר קודם שביצעו במהלך לימודיהם, ומזמין חוקרים וחוקרות להגיש מועמדות לתוכנית 'פוסט-דוק יזמי'!
התוכנית תאפשר להם לפתח את המחקרים לכדי מוצר, מיזם או אב טיפוס למוצר ותיתן מענה לצורך הלאומי לייצר קשרים בין המחקר האקדמי לתעשיית ההייטק. התכנית תזרים לשוק העבודה חוקרים צעירים בעלי רוח והכשרה יזמית.
התוכנית שואפת להצמיח חברות הזנק חדשות, אשר יחזקו את הכלכלה הישראלית💪🏻
לפרטים נוספים>> https://bit.ly/3WMsDTy
📌מועד אחרון להגשה: יום רביעי, ה-12.07.2023
02/06/2023
בישיבת ועדת בריאות ומגדר של המועצה, שנערכה לפני מספר חודשים, הציגה פרופ' Niva Shapira נתונים מדאיגים בנושא אי-השוויון המגדרי בתחום הפטנטים. נשים רבות אומנם ממציאות המצאות חדשניות אך אינן רושמות על כך פטנט.
נושא חשוב זה יעלה לדיון במפגש של ועדת בריאות ומגדר בראשותה של Ronya Rubinstein בשבוע הבא. יחד נחשוב על דרכים לקדם את הנושא ולהבטיח שיותר ויותר נשים יתרגמו את היצירתיות שלהן ואת כושר ההמצאה שלהן לרישום פטנט. 👩🔬💡
נשמח לשמוע גם את דעתכן והצעותיכן לקידום ותמיכה בנשים בתחום המצאות והפטנטים. יחד נוכל ליצור שינוי חיובי ולבנות עולם שבו השוויון המגדרי מתבטא בחדשנות ובטכנולוגיה.
מוזמנות ומוזמנים להגיב ולשתף. בתודה מראש על הרעיונות והתרומה לנושא. אנו נמשיך לעדכן! 💪🌟
#נשיםבמדעובטכנולוגיה
#נשיםרושמותפטנט
28/05/2023
חברות וחברי המועצה לקידום נשים במדע ובטכנולוגיה וראשות הוועדות, מברכות את דבריו של שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס בחדשות כאן 11, על השבת המלגות לנשים בתחומי המדע והטכנולוגיה ועל השבת המועצה לקידום נשים לפעילות מלאה.
אנו רואות במחויבות זאת הבטחה משמעותית למצויינותה של ישראל ולפעילות החשובה של המועצה לקידומן של נשים בחינוך, באקדמיה, בתעשייה ובמקצועות הבריאות.
פרופ' ברכה שפירא, ראשת ועדת אקדמיה
ד"ר רחל קנול ראשת ועדת חינוך Rachel Kavenshtock-Knoll
עו"ד רוני רובינשטיין ראשת ועדת בריאות ומגדר Ronya Rubinstein
משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה Ofir Akunis - אופיר אקוניס כאן
21/05/2023
המועצה פועלת לקידום נשים במדע ובטכנולוגיה בתחומי החינוך, האקדמיה, התעשייה ומקצועות הבריאות. כפי שניתן לראות מהתרשימים המצורפים של "עקומת המספריים" (מתוך דוח תמונת מצב נשים באקדמיה של המועצה לשנת 2018-2019) בשעה שיותר נשים מתחילות את המסלול לקריירה אקדמית, מספרן הולך ויורד ככול שעולים בסולם הדרגות. למעשה, האקדמיה הישראלית מאופיינת בהתפלגות אנכית תלולה – ככל שדרגת הסגל עולה כך יורד שיעור הנשים. כאשר אחוז הנשים בדרגת פרופסור מן המניין עומד על כ-% 18 בלבד.
בהתאם לזאת, קידומן של נשים למשרות דיקן באוניברסיטאות בישראל הוא מאורע משמח במיוחד והמועצה מברכת על היבחרותן של שלוש דיקניות חדשות באונ' בן-גוריון בנגב ומאחלת לפרופ' נירית בן-אריה דבי, לפרופ' רלי הרשקוביץ, ולפרופ' ארנה בראון-לבינסון, המצטרפות לדיקנית פרופ' ארנה אלמוג הצלחה רבה בתפקיד.