18/06/2026
בימים אלו 8-18 ביוני מתקיימים בעיר בון בגרמניה דיוני ההכנה המרכזיים לקראת ועידת האקלים השנתית של האו"ם, המהווים אבן דרך משמעותית בעיצוב סדר היום האקלימי העולמי לשנים הקרובות. ישראל משתתפת השנה בנוכחות מוגברת, עם משלחת בין-משרדית הכוללת נציגים ממשרד החוץ, המשרד להגנת הסביבה ומשרד המשפטים.
במהלך הדיונים, חברי המשלחת הישראלית לקחו חלק פעיל במשא ומתן, בפגישות מקצועיות ובאירועים העוסקים במגוון סוגיות אקלים, מתוך מחויבות לקידום פתרונות מעשיים ולהבטחת האינטרסים של מדינת ישראל במסגרת שיתוף הפעולה הבינלאומי. הדיונים מאגדים נציגים ממדינות החברות בהסכמי פריס הפועלות לקידום ההתמודדות עם משבר האקלים.
בין הנושאים המרכזיים הנידונים בבון השנה:
🔹התקדמות ביעדי ההפחתה העולמיים – המדינות בוחנות כיצד לחזק את התוכניות הלאומיות לצמצום פליטות גזי חממה לקראת הסבב הבא. החלטות אלו ישפיעו על קצב המעבר העולמי לאנרגיה נקייה ועל יציבות הכלכלה והסביבה בעשורים הקרובים.
🔹הסתגלות לשינויי אקלים וחוסן לאומי – הדיונים מתמקדים בהיערכות לאירועי קיצון כגון גלי חום, בצורות ושיטפונות. עבור ישראל, המתמודדת עם אתגרי מים, מדבור ועליית טמפרטורות, מדובר בנושא בעל חשיבות אסטרטגית מהמעלה הראשונה.
🔹מימון אקלים ושיתוף פעולה בינלאומי – המדינות דנות בדרכים להרחבת ההשקעות בטכנולוגיות ירוקות ובפרויקטים לחיזוק החוסן האקלימי ולשיתוף פעולה בנושא מגדר ואקלים. תחום זה יוצר הזדמנויות לחדשנות הישראלית ולשיתופי פעולה בינלאומיים המבוססים על הידע והטכנולוגיה שישראל פיתחה בתחומי המים, החקלאות והאנרגיה.
ההשתתפות הפעילה של ישראל בדיונים בבון משקפת את מחויבותה להיות שותפה משמעותית במאמץ הבינלאומי להתמודדות עם משבר האקלים. באמצעות דיפלומטיה, חדשנות ושיתופי פעולה, ישראל ממשיכה לתרום לעיצוב עתיד בטוח, בר-קיימא ומשגשג יותר עבור אזרחיה ועבור הקהילה הבין לאומית.
18/06/2026
משרד החוץ מקדם דיפלומטיה ירוקה ברחבי העולם.
כחלק מיוזמת "משרד חוץ ירוק ובריא" התקיימה לאחרונה הכשרה ייעודית לדיפלומטים ולשגרירים היוצאים לשליחות בנציגויות ישראל ברחבי העולם. מטרת ההכשרה היא להעניק כלים מעשיים וידע מקצועי בתחומי האקלים, הסביבה והקיימות, כך שכל שליח ושליחה יהוו גם שגרירי אקלים ויקדמו את הידע, החדשנות והניסיון הישראלי בתחום הסביבתי במדינות שבהן הם משרתים.
במסגרת התוכנית, הנציגויות הישראליות פועלות להפחתת טביעת הרגל הסביבתית שלהן ומקבלות "תו ירוק "המדרג את התקדמותן בדרך להפוך לשגרירויות מקיימות וידידותיות יותר לסביבה. בין היוזמות המיושמות בנציגויות: חיסכון במים, בחשמל ובצריכת נייר, מעבר למערכות השקיה חסכוניות כגון טפטפות, שימוש במשאבים מתכלים וקידום פתרונות סביבתיים חדשניים בניהול השוטף של השגרירות.
מעבר להתייעלות הפנימית, הפרויקט מעודד את הנציגויות לפתח שיתופי פעולה עם קהילות מקומיות, מוסדות ציבור וארגונים אזרחיים בתחומים כגון חקלאות בת-קיימא, ניהול משאבי מים, חדשנות סביבתית וחינוך לאקלים. בדרך זו, הדיפלומטיה הישראלית אינה רק מייצגת את מדינת ישראל, אלא גם תורמת באופן מעשי להתמודדות עם אתגרי האקלים הגלובליים.
היוזמה משקפת את מחויבותה של ישראל לקידום שיתוף פעולה בינלאומי ולהשגת יעדי הפיתוח בר-הקיימא (SDGs) של אג'נדה 2030 של האו"ם. היא מאפשרת להעביר לעולם את רוח החדשנות הישראלית, לחזק קשרים בינלאומיים ולייצר השפעה חיובית החוצה גבולות.
לצד התרומה הסביבתית והדיפלומטית, הפרויקט הוכיח גם יתרונות כלכליים משמעותיים. צעדי ההתייעלות והחיסכון במשאבים שהוטמעו בנציגויות ברחבי העולם הביאו לחיסכון כספי עבור משרד החוץ, והדגימו כיצד קיימות, חדשנות וניהול אחראי יכולים לייצר ערך סביבתי וכלכלי גם יחד.
באמצעות "משרד חוץ ירוק ובריא", ישראל ממשיכה לחבר בין דיפלומטיה, חדשנות וקיימות, ולתרום למאמץ העולמי לבניית עתיד ירוק, בריא ומשגשג יותר לכולנו.
17/06/2026
פורום העסקים הראשון ישראל-סומלילנד התקיים היום בתל אביב בהשתתפות נשיא סומלילנד, בכירי ממשל, מנכ"ל משרד החוץ עדן בר טל, מנכ"לית מכון היצוא נילי שלו ולמעלה ממאה אנשי עסקים ונציגי חברות ישראליות.
הפורום שאורגן על ידי אגף הכלכלה במשרד החוץ ומכון היצוא, נועד לקדם השקעות, מסחר ושיתופי פעולה בתחומי האנרגיה, המים, החקלאות, הבריאות, התשתיות והחדשנות, ומהווה צעד נוסף בהעמקת הקשרים הכלכליים והאסטרטגיים בין ישראל לסומלילנד.
צילום: שלומי אמסלם, לע"מ
16/06/2026
השבוע התקיימה בליטא הוועידה הבינלאומית הראשונה לאיכות ואריכות חיים בריאים (Healthy Longevity), בהשתתפות חוקרים, רופאים, מקבלי החלטות ואנשי ציבור מכל העולם.
הוועידה נערכה בהובלת ד"ר איליה סטמבלר, יו"ר עמותת "ותק - התנועה לאיכות ואריכות חיים", וביוזמתו ובשותפותו של אלכס פרידמן, יו"ר "נכה לא חצי בן אדם". שגרירות ישראל בליטא, בראשות השגרירה שלי הגלר ליבנה, לקחה חלק פעיל בקידום האירוע ובחיזוק שיתופי הפעולה הבינלאומיים שנרקמו במסגרתו.
לוועידה הגיעו מומחים מובילים מהארץ ומהעולם לקידום חדשנות, מחקר ומדיניות בתחום ההזדקנות הבריאה. אחד משיאי האירוע היה הכרזה בפרלמנט הליטאי על הקמת קבוצה פרלמנטרית בינלאומית לקידום אסטרטגיה משותפת בתחום.
הוועידה מחזקת את מעמדה של ישראל כמובילה עולמית בתחום איכות ואריכות החיים הבריאים ומדגישה את תרומתה למחקר, לחדשנות ולשיתופי פעולה בינלאומיים.
Izraelis Lietuvoje
15/06/2026
🔹דרוש/ה עובד/ת מקומי/ת (אית״ן) לתפקיד סגן קצין מנהלה בשגרירות ישראל בניו דלהי, הודו https://did.li/f8Rx5
🔹לשגרירות ישראל בריגה דרוש/ה עובד/ת מקומי (אית״ן) לתפקיד עוזר קונסולרי https://did.li/pRpUY
🔹לשגרירות ישראל בריגה דרוש/ה עובד/ת מקומי (אית״ן) לתפקיד רכז מנהלה/מנהל חשבונות https://did.li/epMOf
🔹לשגרירות ישראל באדיס אבבה, אתיופיה, דרוש/ה עובד/ת מקומי/ת (אית״ן), לתפקיד עובד/ת במחלקה הקונסולרית https://did.li/k9AmC
🔹לשגרירות ישראל בבוקרשט דרוש/ה עובד/ת מקומי/ת (אית״ן) לתפקיד עוזר קונסולרי, כספים ומנהלות https://did.li/Ydkba
14/06/2026
מהייטק, תקשורת וחינוך אל קרב התודעה עבור מדינת ישראל: סיום קורס צוערים של משרד החוץ.
בעיצומה של אחת התקופות המאתגרות ביותר שידעה ישראל בזירה הבינלאומית, סיימו הערב 22 צוערות וצוערים את קורס הצוערים של משרד החוץ, וייצאו כבר בחודשים הקרובים לשליחות ראשונה בנציגויות ישראל ברחבי העולם.
מאחורי דור העתיד של הדיפלומטיה הישראלית עומד פסיפס ישראלי מגוון במיוחד: אנשי הייטק וסייבר, עורכי דין, חוקרים, אנשי חינוך, מומחי ביטחון ימי, ואנשי תקשורת – שבחרו לעזוב קריירות מצליחות ולהתגייס לשירות המדינה דווקא עכשיו.
המחזור הנוכחי כולל 12 נשים ו-10 גברים, וממשיך את מגמת העלייה בייצוג הנשי במשרד החוץ ובין הצוערים ניתן למצוא גם שני בני העדה הדרוזית, עולה חדשה ושתי נשים מהקהילה החרדית.
צילום: משרד החוץ
14/06/2026
ביוזמת הקונסוליה הכללית של ישראל במומבאי ובשיתוף בית הספר המוביל לקולנוע בבוליווד (WWI) ונציגי מרכז מורשת יהדות הודו (IJHC), הושק פרויקט פיילוט חדשני לתיעוד דיגיטלי של אתרי המורשת היהודית בהודו.
נוכח הצטמצמות הקהילה היהודית המקומית ועליית מרבית חבריה לישראל, גובר הדחיפות בשימור בתי הכנסת, בתי העלמין, המבנים ההיסטוריים והמסורות הייחודיות של קהילות אלו.
באמצעות הפקת חוויית מציאות מדומה (VR) רב-ממדית ומקצועית ושימוש ברחפנים, הפרויקט יבטיח כי המורשת העשירה ובת אלפי השנים תישמר לדורות הבאים, ותונגש באופן חזותי לחוקרים, לצאצאי הקהילה ולקהל הרחב בישראל ובהודו כאחד.
שניים מהמייסדים של העמותה רובין שמואל ובן ציון בנג'מין יחד עם יו"ר העמותה רפי בהונקר הגיעו במיוחד למומבאי לעבוד עם הקונסול הכללי, יניב רווח ועם מומחי ה-VR של WWI ולתיאומים עם הקהילה היהודית המקומית.
Israel in Mumbai
צילום: רובין שמואל
11/06/2026
המרכז הבינלאומי למנהיגות ודיפלומטיה Youth For Israel קיים השבוע פסגת נוער דיפלומטית, זו השנה הרביעית בישראל. בכנס לקחו חלק פעיל ומשמעותי כשמונים שגרירות ושגרירים צעירים מרחבי הארץ.
פסגת הנוער הינה פרי שיתוף פעולה הדוק, ייחודי ומתמשך בין המרכז לבין משרד החוץ, המכיר בחשיבות הרבה של הכשרת בני נוער בתחומי המנהיגות והדיפלומטיה.
המשנה למנכ"ל המשרד מר אבי גנון, נפגש עם השגרירות והשגרירים הביע את הערכתו הגדולה לפועלם של השגרירים הצעירים בחזית ההסברה הישראלית ובשיקוף המציאות בפני בני גילם ברחבי העולם. כמו כן הרצו בכנס ראש חטיבת הטקס, גיל השכל מנהלת ההדרכה במש"ב זהבית בן הלל והמנהל המחלקה לדיפלומטיה אזרחית, דן אורין, הוביל מטעם המשרד את השותפות.
משתתפי הפסגה קיימו סדרת פעילויות ODT מגבשות במרכז המנהיגות של נאות קדומים שמעו הרצאות ממומחים בנושאי מזרח תיכון והעמיקו בסוגיה האירנית. נחשפו לפלטפורמות הדיגיטל של משרד החוץ ושל דובר צה"ל גם בערבית ופרסית. https://did.li/eM9Iw