20/04/2026
ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, וקיבלנו בשורת איוב : רס"ל במיל' לידור פורת, מלגאי שלנו מאז שנת תשפ"א, נפל בקרב במסגרת שירות המילואים שלו. לידור היה מתנדב מסור ומחובר לערכי התוכנית, ובשנים האחרונות ביצע מאות ימי מילואים כלוחם.
לידור היה לוחם בגדוד 7106 של חטיבה מרחבית 769, נפל בקרב בדרום לבנון במוצ"ש, והיה בן 31 במותו.
אנו משתדלים לעסוק באחדות ולחזק את החברה הישראלית מבפנים, ואירועים מטלטלים כאלה מזכירים לנו את מי שפיזית שומרים עלינו מפני אויבינו ומבקשי רעתנו מבחוץ. נזכור את לידור היקר ז"ל בין שאר חיילנו שנפלו על הגנת המולדת והעם.
אנו שולחים תנחומים ואהבה לבני משפחתו ויקיריו.
יהיה זכרו ברוך.
02/12/2025
ישראל קבסה בחר כנער לשנות כיוון - להתגייס לשירות קרבי, להשלים לימודי ליב"ה, ללמוד באקדמיה ולהשתלב בתעסוקה איכותית.
אחרי השירות הוא בחר להתנדב עם צעירים חרדים בשלבים מוקדמים של ההשתלבות האקדמית.
ראיון שלו בגל"צ במסגרת "יום המתנדב" מצורף איפה שמצרפים דברים.
תודה ענקית לחברים והשותפים היקרים שלנו ב IMPACT- אימפקט מלגות ללוחמים משוחררים
27/11/2025
זה שאחוז הנשירה של סטודנטים חרדים בבליבה חומה הוא נמוך, זה כבר יודעים, נכון?
אבל זה קורה כשאנחנו נותנים מענה משמעותי במקצועות הכי קשים, המקצועות שבהם יש הכי הרבה נשירה.
כי יש לנו דרך מיוחדת, דרך שמשלבת רוח ומעשיות, והיא עובדת.
13/10/2025
חג שמחת תורה תשפ"ו
אנחנו בבליבה חומה בחרנו לציין שנתיים למלחמה דווקא ביום זה, דווקא בערב יום החג. בחרנו ביום העברי לתחילת המלחמה על מנת שלא לתת לאויבנו להגדיר אותנו.
ועכשיו לשמחתנו ערב החג הופך ליום שמח בו נסגר מעגל ואחרוני החטופים (החיים ובקרוב גם החללים) שבים לביתם.
ביום זה אנחנו רוצים ראשית להצטרף לשמחה הגדולה בשיבתם של אחינו הביתה ולאחל להם ולכל העם היושב בציון תהליך של שיקום מאחד ומרפא, שיקום פנימי, חברתי, לאומי. שנגדל יחד, נתאחד, נאהב, נדע שמחות והרבה אור, ונביס כל אויב המבקש לכלותנו. שנגבר על המרה והחשכה שהביאו אויבנו לפני שנתיים ונחגוג יחד.
בשנתיים האחרונות עם ישראל הוכיח את חוזקתו, את עוצמותיו, את היכולת שלו להתאחד ולגבור על הכול, הוכיח את כוח אהבתו הגוברת על כל שנאה.
שיהיה זה חג שמח, חג של אור. נזכור את אלו שהקריבו את חייהם, את גופם ואת נפשם למען השבת החטופים וניצחון המלחמה. נחבק את משפחותיהם ביחד עם משפחות החטופים, נתחבק ביחד באהבה גדולה.
"וַיַּעֲשׂוּ כָל הַקָּהָל הַשָּׁבִים מִן הַשְּׁבִי סֻכּוֹת, וַיֵּשְׁבוּ בַסֻּכּוֹת; כִּי לֹא עָשׂוּ מִימֵי יֵשׁוּעַ בִּן נוּן כֵּן בְּנֵי יִשְׂרָאֵל עַד הַיּוֹם הַהוּא, וַתְּהִי שִׂמְחָה גְּדוֹלָה מְאֹד"
עם ישראל חי! 🇮🇱❤️
06/10/2025
הדר, סגנית מנהל התוכנית, משתפת:
אני מתנדבת בכבאות והצלה כלוחמת אש כבר מספר שנים, בשישי האחרון קיבלנו קריאה בנוגע לשריפה בדירה בשכונה החרדית בישוב ליד הבית שלי. העשן התפשט לכל הדירות והיינו צריכים לפנות את כל המשפחות, היו הרבה לכודים.
היה אירוע מורכב, אבל החלק הכי מדהים בו הייתה הקהילה. עוד לפני שהספקנו לחלץ את כל הלכודים, הקהילה בשכונה כבר דאגה לדירות חלופיות לשבת עבור כל משפחה, דאגה לארוחות שבת מלאות ואפילו פינקו במאפים ועוגות. הקהילה לא דאגה רק למשפחות, היא דאגה גם לנו אנשי החילוץ וההצלה. עשרות רבות של אנשים יקרים סבבו אותנו, דאגו לנו לשתייה ולכל דבר שאנחנו צריכים, אפילו פינקו בארטיקים שנוכל להתרענן. הכוח של הקהילה בא לידי ביטוי גם בסיוע בחילוץ. אנשי השכונה זיהו מידית כל לכוד שחולץ, עזרו לנו להבין מי גר איפה וכמה בני משפחה יש בכל דירה, מי בסיכון גבוה יותר ומי צריך תעדוף. ללא הכוח של הקהילה והערבות ההדית תהליך החילוץ היה ארוך יותר ומסכן יותר חיי אדם, ללא הכוח של הקהילה המשפחות היו עלולות למצוא עצמן ללא קורת גג לשבת.
האירוע הזה מלמד אותנו שיש לנו מה ללמוד אחד מהשנייה, מלמד אותנו כמה כוח יש לקהילה חזקה ולערבות הדדית. כמה חשוב לדעת מי השכנים שלנו ולהושיט יד, אבל לא רק בעת הצרה אלא ברמה היום יומית. אילולא השכנים היו בקשר האחד עם השנייה על בסיס קבוע, הם לא היו יודעים איך לעזור למשפחות הלכודות בעת צרה.
דווקא בימים קשים אלה שהמלחמה ממשיכה באופן מסוים לרחף מעל ראשנו, דווקא בחג סוכות הבא עלינו לטובה, בואו נהיה שכנים טובים יותר האחד של השנייה, נהיה האושפיזין בסוכות האחד של השנייה.
בתקווה לימים טובים יותר, לחזרתם של חטופינו ולאחדות עם ישראל.
חג סוכות שמח! 🇮🇱❤️
(בתמונה סמי הכבאי כדי להרים קצת למערך הכבאות וההצלה שעובד ללא הפסקה למען הצלת חיים)
07/09/2025
חברים יקרים!
לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ו בליבה חומה מחפשת את צוות הרכזים הבא שיוביל את התוכנית! 🥳
רוצים לקחת חלק בעשייה משמעותית? רוצים לחבר בין אוכלוסיות שונות? רוצים להוביל לשיח של אחדות ולהכיר את האוכלוסייה החרדית לעומק?
הצטרפו אלינו לתפקיד הרכזים ובואו לקחת חלק בצוות ההנהלה שלנו ❤
לפני שאתם נרשמים אנא קראו את תיאור התפקיד ותראו אם זה אכן מתאים לכם - https://docs.google.com/document/d/12Ful8DcSkF-hXWOzelcBL8WqE53AGXIfnWCdXLgQXYM/edit?tab=t.0
קראתם ואתם מרגישים שזה בול אתם? מצוין! יאללה להירשם - https://forms.monday.com/forms/2c3c3c391494024f5d325e9f2515575f?r=use1
מצורפת תמונה מסמינר הרכזים האחרון שלנו שתראו כמה כיף איתנו!
מחכים לכם ☺
12/06/2025
ביום שני האחרון התארחנו בבית מדרש "אחד העם" לערב של לימוד ושיחה.
ראובן מקהילת בית המדרש ואריה כפירי מנהל התוכנית, הובילו יחד שיעור מעמיק בנושא שורשי היחס החרדי למדינת ישראל.
הדיון היה ערני, מעשיר ולעיתים גם טעון – ובכל זאת, לפחות נדמה לנו שהקהל יצא קצת יותר אופטימי ממה שנכנס.
תודה למארחים, למשתתפים ולכל מי שלוקח חלק ביצירת שיח עמוק ומשמעותי בימים לא פשוטים.
01/05/2025
בליבה חומה חוגגת עצמאות!
ביקשנו מהרכזים שלנו לשתף מהי עצמאות בשבילם 🇮🇱
ראנים עזאם, רכזת בירושלים, משתפת:
יום העצמאות הוא לא רק חג ,הוא זיכרון חי של דורות שחלמו, לחמו, ובנו לנו בית.
זה הרגע שבו דמעה ופירוש זיקוק מתערבבים, כשמבינים כמה יקר הוא החופש, וכמה לא מובן מאליו הבית הזה.
ביום הזה אנחנו לא רק חוגגים. אנחנו אומרים תודה
ביום הזה כולנו ישראל.
מיכל רחימי, רכזת בירושלים, משתפת:
יום העצמאות בשבילי הוא צליל של תקווה – שירת המנון שחותכת את הלב בגאווה. זה דגל שמתנפנף ברוח ומזכיר לכולנו: *הגענו הביתה.*
זה יום שמספר סיפור שלא נכתב ביום אחד – סיפור של עם שלעולם לא ויתר.
עברנו גלויות, מלחמות, אובדן – ועדיין עמדנו. לא נעלמנו, לא שכחנו, לא נכנענו. ואז קמנו. ובנינו מדינה.
יום העצמאות הוא ניצחון הרוח. הוכחה לכך שאפילו מול כל הסיכויים – אם מאמינים, אם נלחמים, אם מחזיקים – בסוף האור מנצח. זה יום של הודיה – לאל, לאנשים, ללוחמים ולבוני הארץ.
וזה יום של התחדשות – לזכור מאיפה באנו, ולבחור לאן אנחנו הולכים. ביום הזה, אני גאה להיות חלק מהסיפור. גאה להיות כאן. גאה להיות שייכת.
שיהיה לנו חג עצמאות שמח! שנשאר מאוחדים ואוהבים ולא נשכח שרק יחד ננצח! 🇮🇱❤️
27/04/2025
אם יש שאלה, שבחודשים האחרונים כל הזמן שואלים אותנו עליה, זה מה דעתנו על הנושא של גיוס חרדים לצבא. וכן – לכל אחד מאיתנו יש דעה. אנחנו אנשים מעורבים ואכפתיים, בוודאי שיהיו דעות. אבל לא – ברמה הארגונית אין לנו עמדה משותפת, וטוב שכך. חלק גדול מהמטרה שלנו היא שהמשתתפים שלנו בני כל המגזרים יוכלו לנהל שיח מכבד ומחבר, גם בנושאי מחלוקת. נקיטת עמדה בנושא כזה, תתרום מעט מאוד, ותפגע ביכולת שלנו ליצור מרחב נייטרלי לשיח מורכב.
אבל זה שאנחנו לא נוקטים עמדה – לא אומר שאנחנו לא רוצים לתת קצת טיזרים ליצירת דיון ברוח בונה. מצאנו שהצעתו של ידידנו, יוסי לוי, מנכ"ל עמותת נצח יהודה, היא בהחלט כזו.
תחשבו מה שתחשבו על התוכנית של יוסי, חשוב לציין שיוסי מכיר היטב גם את הצבא וצרכיו וגם את החברה החרדית. הוא חרדי מלידה בעצמו, אך בחר להתגייס והתקדם עד דרגת סא"ל בשירות קרבי - סדיר, קבע ומילואים. אין ספק שאת ההצעה שלו הוא כותב כשליבו מונח במקום הנכון: באהבה לצבא והמדינה ורצון שצרכי הביטחון יקבלו מענה, ובלי כל סתירה באהבת התורה והמגזר החרדי.
להלן נקודות מרכזיות מתוכניתו, כפי שסיכמנו מתוך ספרו החדש:
1. היעד הריאלי - 40-50% גיוס בקרב גברים חרדים.
2. ניסיון לגייס את מי שלומד תורה בישיבה - לא יצלח ואף יפגע ביכולת לגייס אחרים.
3. כ-22,000 צעירים חרדים בגילים הרלוונטיים, שאינם לומדים תורה בפועל, הם יעד ריאלי ומספק לצרכי הצבא.
4. הפרדה ברורה ומוצהרת לאורך זמן בין מי שלומד תורה למי שלא, תייצר שיתוף פעולה מצד המגזר החרדי. שיתוף פעולה זה יאפשר פיקוח על המוסדות והצעירים, וידיעה של המערכת מי באמת זכאי לפטור ומי מרמה.
5. את גיל הפטור יש לקבוע על 24. עד גיל זה - כל מי שלא לומד בישיבה, יהיה מחוייב בגיוס.
6. לצד חקיקה ברוח הסעיפים הקודמים, יש חשיבות גדולה לעבודת שטח שתגרום לדברים לקרות. בתוך כך:
* פתיחת מסלולים ויחידות יעודיים למגזר החרדי, תוך התאמת המסגרת לצרכי הציבור החרדי וגיוון אפשרויות השירות.
* אכיפה ובקרה על כל מי שנהנה ממעמד "תורתו אומנותו".
* קביעת יעדי גיוס למוסדות והגדרת מקלות וגזרים תקציביים הקשורים בעמידה ביעדים.
* מתן עדיפות לחרדים בוגרי שירות במספר הקשרים: מלגות לאקדמיה, קדימות במחיר למשתכן וכו.
* הקמת ישיבות הסדר ומכינות קדם צבאיות חרדיות.
* מינוי יועץ רמטכל לענייני חרדים (בדומה ליוהל"ם).
האם היכרות עומק ולב במקום הנכון מספיקים לתוכנית שיכולה להיות טובה, יעילה והגונה? זה כבר מקום לפרשנות ודעה אישית. מה דעתכם?
(בתגובה הראשונה - קישור לספרו של יוסי - "נמות ולא נתגייס?")
levi
24/04/2025
מאושרים להגיד מזל טוב להדר שלנו, סגנית מנהל התוכנית, שהתארסה לבחיר ליבה יוסף!! שתקימו בית נאמן בישראל, ותמיד תקרבו לבבות!!
Hadar Lasry