משרד האנרגיה והתשתיות

משרד האנרגיה והתשתיות

Share

משרד האנרגיה והתשתיות אחראי על משק האנרגיה ועל ניהול משאבי הטבע

משרד האנרגיה אחראי על משקי האנרגיה ומשאבי הטבע של מדינת ישראל: חשמל, דלק, גז בישול, גז טבעי, התייעלות אנרגטית, חיפושי נפט, מחצבים, מחקר מדעי האדמה והים ועוד.
המשרד מפקח על הגופים הציבוריים והפרטיים המעורבים בתחומים אלו, ופועל להבטחת מענה הולם לצרכי האנרגיה והתשתית המשתנים של המשק. למידע נוסף היכנסו לאתר שלנו: https://go.gov.il/about_energy

מהגולן ועד תל שבע: הרשויות שמצטרפות ל"מאיץ" - אמס 16/06/2026

20 רשויות מקומיות הצטרפו לתוכנית המאיץ של המשרד!

במסגרת התכנית יקודמו תוכניות מקומיות למעבר לאנרגיה מקיימת, חיסכון באנרגיה והגדלת הכנסות הרשויות. עד היום, לתוכנית יש השפעה מצטברת על יותר מ־4.7 מיליון תושבים, ו-20 הרשויות המצטרפות השנה מייצגות למעלה מ־735 אלף תושבים נוספים ומהוות הרחבה משמעותית של התוכנית.

לקריאה נוספת >>

מהגולן ועד תל שבע: הרשויות שמצטרפות ל"מאיץ" - אמס התוכנית צפויה להשפיע על יותר מ-735 אלף תושבים ולסייע להפחית פליטות, לחסוך בעלויות ולייצר מנועי צמיחה חדשים

16/06/2026

עמק המימן בנגב יוצא לדרך⚡!

משרד האנרגיה והתשתיות צפוי לפרסם קול קורא חדש בהיקף של 12.5 מיליון ₪ לקידום תשתיות ושימושים במימן בישראל, הכולל תמיכה בהקמת שתי תחנות תדלוק במימן ורכישת משאיות מונעות מימן. המהלך מהווה צעד משמעותי נוסף ביישום החלטת הממשלה להקמת עמק המימן והחדשנות בנגב המזרחי, במטרה לקדם את כלכלת המימן בישראל, לחזק את הביטחון האנרגטי, לעודד חדשנות וליצור מנוע צמיחה חדש עבור הנגב.

המימן נחשב לאחד ממקורות האנרגיה המבטיחים לעתיד, ובעל פוטנציאל משמעותי לשימושים בתחבורה, בתעשייה ובמגוון תחומים נוספים. הקמת תחנות התדלוק ורכישת המשאיות צפויות לסייע ביצירת ביקוש ראשוני לתשתיות, לחזק את ההיתכנות הכלכלית של התחום ולהאיץ את פיתוח שרשרת הערך של המימן בישראל.

הנגב ממשיך להיות בחזית החדשנות האנרגטית של ישראל 🇮🇱🌍

15/06/2026

מקדמים את עתיד התחבורה בישראל ⚡️

אתמול התקיים בירושלים מפגש בעלי עניין בנושא משאיות, רכבים מסחריים וכלי צמ"ה חשמליים, ביוזמת משרד האנרגיה והתשתיות ואיגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל.

במהלך המפגש דנו נציגי ממשלה, חברות תשתית, יבואנים ומפעילים באתגרים, בהזדמנויות ובצעדים הנדרשים לקידום המעבר לכלי רכב וציוד חשמליים במגזרי התחבורה, המסחר והבנייה.

בין הנושאים שעלו במפגש:
🔹 הפוטנציאל הכלכלי של המעבר למשאיות, רכבים מסחריים וכלי צמ"ה חשמליים
🔹 רגולציה והצעדים הנדרשים לעתיד
🔹 פריסת תשתיות טעינה ואתגרי השוק
🔹 פתרונות מסחריים ותפעוליים לענפי התחבורה והבנייה
🔹 שיתופי פעולה בין הממשלה למגזר הפרטי

המעבר לחשמול משאיות, רכבים מסחריים וכלי צמ"ה מהווה צעד משמעותי להפחתת זיהום האוויר, לחיזוק הביטחון האנרגטי ולקידום חדשנות במשק הישראלי 🇮🇱🔋

15/06/2026

🏠 ירושלמים שימו לב אפשרות לחיסכון אדיר לפניכם!
משרד האנרגיה והתשתיות מפרסם בכל 15 לחודש את סקר המחירים בגז הביתי, בכל פעם בעיר אחרת,מגבירים את השקיפות ומייצרים כוח אצלכם הצרכנים.

הפעם, אנחנו מציגים את מפת פערי המחירים המלאה של ירושלים
והנתונים מראים בבירור: המחיר הוא לא גזירת גורל, הוא בחירה!

📊 אז כמה ניתן לחסוך במעבר פשוט וקל לחברת הגז הזולה ביותר?
🔴 מכל 12 ק"ג: פער של 97 ש"ח למכל! (נע בין 100 ש"ח ל-197 ש"ח).
🔴 מכל 48 ק"ג: פער של 197 ש"ח למכל! (נע בין 392 ש"ח ל-589 ש"ח).
*נכון לנתוני סקר המשרד מיום 27.04.2026

אז מה עושים? נכנסים למחשבון הגפ”מ שלנו, משווים וחוסכים!
https://migdal-webpages.energy-apps.org/gpmCalculator

הכוח הצרכני נמצא בידיים שלכם💰

14/06/2026

שומרים על הים העמוק! 🌊

אילן נסים, מנהל אגף סביבה במינהל אוצרות טבע במשרד האנרגיה והתשתיות, השתתף בפאנל מיוחד לציון יום האוקיינוסים של החברה להגנת הטבע שהתקיים בשבוע שעבר.

בדבריו הדגיש נסים כיצד המשרד מוביל את המרחב הימי באחריות חסרת פשרות: "הידע המדעי והנתונים שאנו אוספים משמשים בראש ובראשונה להגנה על הסביבה הימית, ומאפשרים לנו לפתח את משק האנרגיה תוך שמירה מרבית על בתי הגידול הרגישים במעמקים".

בעשור האחרון השקיע משרד האנרגיה והתשתיות כ-100 מיליון ש"ח במחקר ובניטור בים העמוק, השקעה שתרמה משמעותית להרחבת הידע המדעי על הסביבה הימית בישראל ולחיזוק היכולת להגן עליה לאורך זמן!

12/06/2026

מזרח הים התיכון הופך למוקד אנרגיה, חדשנות וקישוריות בעל חשיבות אסטרטגית עולמית!

משלחת ישראלית בראשות שגריר ישראל בארצות הברית, יחיאל לייטר, ובהשתתפות מנכ”ל משרד האנרגיה והתשתיות, יוסי דיין, וסמנכ”לית תכנון, מדיניות ואסטרטגיה במשרד, שרון חצור, השתתפה השבוע במפגש פורום 3+1 ביוסטון, לצד שותפינו מארצות הברית, יוון וקפריסין 🇮🇱🇺🇸🇬🇷🇨🇾.

במסגרת המפגש דנו המדינות, בהובלת ארצות הברית, בשורה של יוזמות אסטרטגיות לחיזוק הביטחון האנרגטי, הקישוריות האזורית ושיתופי הפעולה בין המדינות. בין היתר, קידמנו את פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי Great Sea Interconnector, אשר צפוי לחבר בין רשתות החשמל של ישראל, קפריסין ויוון ולחזק את חוסנו האנרגטי של האזור.

הישג משמעותי נוסף נרשם כאשר מדינות הפורום אימצו את הצעת ישראל להקים ברית סייבר אזורית, שתעמיק את שיתוף הפעולה ותסייע בהתמודדות עם אתגרי הסייבר בתחומי האנרגיה והתשתיות.

במהלך הביקור הושק באוניברסיטת רייס מרכז האנרגיה של מזרח הים התיכון (EMEC), אשר יהווה פלטפורמה לשיתוף פעולה בתחומי החדשנות, המחקר, התשתיות וההשקעות באנרגיה.

כמו כן, התקיימו פגישות עבודה משמעותיות, ובראשן פגישה בילטרלית עם מזכיר האנרגיה של ארצות הברית, כריס רייט, שעסקה בהעמקת שיתוף הפעולה האסטרטגי בין המדינות.

קידום שיתופי הפעולה במסגרת פורום 3+1 הוא נדבך מרכזי בחיזוק מעמדה של ישראל כגשר אנרגטי ואסטרטגי בין המזרח למערב, בקידום פרויקטים אזוריים ובחיזוק הביטחון האנרגטי של ישראל ושל האזור כולו.

לצד ההחלטות החשובות והקמת המרכז החדש, סוכם כי מפגש השרים הבא של הפורום יתקיים בישראל.

תודה למזכיר האנרגיה כריס רייט ולצוות משרד האנרגיה האמריקאי על ההובלה והמחויבות לקידום שיתוף הפעולה האזורי, ולשותפינו מיוון ומקפריסין על המשך העבודה המשותפת.

נתראה בפעם הבאה בירושלים!

11/06/2026

המחצבים הם משאב אסטרטגי ומתכלה, שניהול נכון שלו הוא קריטי לעתיד של כולנו.

הנה סקירה קצרה של ד״ר מיכאל דיוויס, מרכז בכיר פיקוח מחצבות ומכרות במינהל אוצרות טבע, על חשיבות הנושא ומהם הצעדים המעשיים שמקדמים במשרד כבר היום כדי להבטיח תכנון חכם וקיימות בשטח לטובת הדורות הבאים.

11/06/2026

השבוע השתתפו שגריר ישראל בארה"ב, יחיאל לייטר, ומנהל מינהל אוצרות הטבע במשרד, חן בר יוסף, במפגש פורום הגז של מזרח הים התיכון (EMGF), שהתקיים בוושינגטון באירוח מזכיר האנרגיה האמריקאי, כריס רייט.

המפגש נערך לראשונה במתכונת פיזית מזה כשלוש וחצי שנים, לקראת העברת נשיאות הפורום לישראל בחודש הבא.

במוקד הדיונים עמדו עתידו של הפורום והרחבת תחומי פעילותו מעבר לגז טבעי, במטרה לחזק את שיתוף הפעולה האזורי, לקדם ביטחון אנרגטי ולעודד חדשנות ופיתוח בר-קיימא.

העברת נשיאות הפורום לישראל צפויה לסמן פרק חדש בפעילותו ולחזק את מעמדה של ישראל כשותפה מרכזית בעיצוב עתיד האנרגיה במזרח הים התיכון.

רוצים לדעת עוד? כנסו: https://www.gov.il/he/pages/news-100626
קרדיט צילום: שגרירות ישראל בוושינגטון.

10/06/2026

דור האנרגיה הבא כבר כאן!

בשנת הלימודים הקרובה תצא לדרך תוכנית "סוויץ" של המשרד ב-23 רשויות מקומיות ברחבי הארץ.

במסגרת התוכנית, מאות בני ובנות נוער ילמדו על עולם האנרגיה, אנרגיות מתחדשות, התייעלות באנרגיה ותחבורה יעילה, ויקבלו כלים להוביל שינוי אמיתי בקהילה שלהם.

בכל רשות תוקם קבוצת נוער שתזהה אתגר מקומי בתחום האנרגיה המקיימת ותפתח עבורו פתרון מעשי - מיוזמות הסברה וחינוך ועד לפרויקטים חדשניים בשטח.

אנחנו מאמינים שהדור הצעיר הוא חלק מרכזי בעיצוב עתיד האנרגיה של ישראל, וגאים להעניק לו את הידע, הכלים וההזדמנות להוביל את השינוי.

רוצים לדעת עוד? כנסו: https://www.gov.il/he/pages/news-090626

Want your business to be the top-listed Government Service in Jerusalem?

Click here to claim your Sponsored Listing.

Location

Telephone

Address


Bank Israel 7
Jerusalem

Opening Hours

Monday 08:00 - 18:00
Tuesday 08:00 - 18:00
Wednesday 08:00 - 18:00
Thursday 08:00 - 16:00
Sunday 08:00 - 18:00