16/06/2026
"המרוץ להתחדשות" בלב השרון – מגדלור של מצוינות חינוכית וקהילתית
"המרוץ להתחדשות" – יום למידה ייחודי ופורץ דרך המהווה אבן ראשה ומגדלור של השראה במסגרת המענה המחוזי "מצוינות רשותית". היום החגיגי נערך בהובלה משותפת של מחוז מרכז במשרד החינוך, מועצה אזורית לב השרון ואגף א' למחוננים ומצטיינים, וסלל נתיב חדש להתחדשות (רגנרציה) חינוכית.
היוזמה נשענת על שיתופי פעולה הדוקים בין מוסדות החינוך ביישוב לבין בתי עסק מקומיים. הלמידה במהלך היום התמקדה בהשבחת איכות ההוראה, תוך זיהוי המשאבים המקומיים הייחודיים כנכסים חינוכיים יקרי ערך וכבסיס איתן לשותפות קהילתית עמוקה.
במהלך "המרוץ", העמיקו המשתתפים בתפיסות מתקדמות של אקוסיסטם חינוכי וחשיבה רגנרטיבית. תפיסות אלו מזמינות את אנשי החינוך לראות במערכת מרחב חי, דינמי ומתחדש המטפח משאבים מקומיים ומזין בחזרה את הקהילה. הצוותים סיירו בתחנות מגוונות המייצגות ערכים קהילתיים וחינוכיים, תוך שימוש בכלי הלמידה הייחודי "שאלה בכיס".
בתי העסק המקומיים שפתחו את דלתותיהם והיוו השראה ללמידה: משק ברגר בכפר הס, ארגז לחם בעין ורד, חנן הגבן במושב חרות, יקב מונד במושב משמרת, חנות יד שנייה "שיקשוק" בעין ורד, עגלת קפה "הפרפר הלבן" בכפר הס.
מרבית בתי עסק אלו עברו תהליכי התחדשות מורכבים בעקבות אירועי השבעה באוקטובר. סיפורי העמידות והתקומה שלהם שימשו עבור אנשי החינוך מודל מעורר השראה ללמידה על צמיחה, התפתחות אישית ומקצועית, וזיקה עמוקה למקום ולאנשים המרכיבים אותו.
הצלחת היום המשמעותי הזה היא פרי עמלם של שותפים רבים למסע ולהובלה. מחוז מרכז והמועצה מביעים תודה והערכה עמוקה למובילי המיזם: צלילה גולן, מפקחת ורפרנטית מחוננים ומצטיינים במחוז מרכז, מאיה גניש, מנהלת אגף החינוך בלב השרון, ריבי גבע, מפקחת על הפיתוח המקצועי, ולצוותה על ההשראה לפיתוח המרוץ, אבישג עידן, מפקחת תוכנית המגדלור, קרן שיליאן, מדריכה מחוזית ומתכללת מצוינות ומענים למחוננים ולמצטיינים במחוז, דנית כופר, מדריכה ארצית של תוכנית המגדלור באגף א' מחוננים ומצטיינים, מפקחת רשותית יסודי ממלכתי גילה קאסטיאל ומפקחת רשותית יסודי חמ"ד נילי יצחקי.
השילוב המדויק והמסור שבין הובלת המחוז, המועצה והאגף, הוא שיוצר את החיבורים פורצי הדרך הללו, המציבים את המצוינות כדרך חיים ואת השותפות כעוגן איתן של התחדשות וצמיחה במחוז מרכז.
חינוך בלב השרון
16/06/2026
המתוקים של אורין🧁💝
מיזם ופינת הנצחה לזכרה של אורין שהייתה תלמידת כיתה ח' בקריית החינוך יצחק נבון ביבנה ונהרגה בתאונת דרכים קטלנית. המיזם 'המתוקים של אורין', מתקיים מדי ראש חודש, ובמסגרתו אופים תלמידי הכיתה יחד עם תלמידי החינוך המיוחד מאפים מתוך ספרון המתכונים של אורין, והם מחולקים לאוכלוסיות שונות בקהילה. יוזמה זו מבטאת באופן עמוק את ערכי הנתינה, השוויון והחסד שאפיינו את אורין אשר הייתה תלמידת חינוך מיוחד בשל לקות שמיעה, וכמובן את אהבתה הגדולה לאפייה.
ההורים יעקב ומיטל, והאח איתן זרבאילוב: "ברצוננו להודות לגברת אורית דורון, מנהלת החטיבה העליונה, ולגברת מילה לשקביץ, מנהלת חטיבת הביניים על הליווי, על הרגישות ועל הלב הפתוח, ולציין בהערכה גם את מוטי עשור, מחנכה של אורין, שתמך בנו ודאג לנו במסירות וברגישות רבה, וכן את כלל הצוות החינוכי שליווה אותנו. בתוך הכאב העצום, בתוך החסר שאי אפשר למלא, נכנס אור. האור הזה הוא אתם."
#הנצחה עיריית יבנה אגף בכיר חינוך מיוחד
16/06/2026
תודה ענקית לצוותים החינוכיים שלנו - העורף של משפחות המילואים וכוחות הביטחון! 💙
במחוז מרכז, החיבוק לילדות וילדי משפחות משרתי המילואים וכוחות הביטחון הוא לא אירוע חד-פעמי - הוא היום-יום שלנו. בתקופות הממושכות בהן הורה נעדר מהבית, הנוכחות החינוכית והתמיכה בבתי הספר הן העוגן שמעניק לילדים חוסן, גאווה ותקווה.
אנו רוצים לעצור ולומר תודה למי שהופכים את העוגן הזה למציאות:
❣ ליועצות וליועצים - על המרחב הרגשי, הביטחון והאוזן הקשבת.
❣ למנהלות ולמנהלים - שמובילים מתוך רגישות ומייצרים קהילה עוטפת של ערבות הדדית.
❣ למחנכות ולמחנכים - שמהווים "בית שני", מזהים כל קושי, ומבטיחים לילדים שגרה יציבה ומוגנת גם כשאבא או אמא רחוקים.
אתם העורף האמיתי. בזכות המסירות שלכם, ילדי משרתי המילואים וכוחות הביטחון מרגישים אהובים ושייכים בכל ימות השנה.
בית ספר פרחי המדע רחובות ❣ בית חינוך הראשונים אבן יהודה ❣ בית ספר מרחבים של אומנויות ראשון לציון ❣ בית הספר הדמוקרטי יבנה בית ספר הרצל יהוד ❣ ביה"ס רבין הוד השרון ❣ בית חינוך קהילתי ״יגאל אלון״ קדימה-צורן ❣ בית ספר בן גוריון יבנה ❣ בית ספר הביל"ויים גדרה ❣ בית ספר רמז ראשון לציון
תודה על עשייה חינוכית עם נשמה! 🇮🇱
#ערבותהדדית #תודהלצוותיםהחינוכיים
15/06/2026
מתניעים את שנת הלימודים תשפ״ז במדע וטכנולוגיה! 🧠🧬
כ-150 רכזות ורכזי מדע וטכנולוגיה מכל רחבי מחוז מרכז נפגשו היום במוזיאון Lod Mosaic - פסיפס לוד המרהיב ליום עיון מקצועי וחדשני, כחלק מההיערכות לשנת הלימודים הקרובה.
היום נפתח בברכתה של מירב פוגל מפקחת מקצועות ה-STEM ולאה מלוב - ממונה על הוראת מדע וטכנולוגיה במחוז. גב׳ בילי פרידמן - מפמ״ר מדע וטכנולוגיה, שהציגה את תוכנית הלימודים המעודכנת במסגרת תוכנית “ישראל ריאלית”, ד״ר אדריאנה כץ - מובילת תכנית חץ בידיד לחינוך Yadid Lachinuch הציגה פעילות התנדבותית של מדעניות, מדענים וחוקרים בבית הספר המחוז.
בהמשך, שמעו המשתתפים הרצאה מרתקת של ד״ר מירב קלו בנושא “המוח הגמיש”, והשתתפו בסדנאות מעשיות לשילוב בינה מלאכותית וחדשנות פדגוגית בהוראה, בהנחייתן של טלי כץ־קופולביץ ומירי אהרונסון.
לאה מלוב, ממונה על הוראת מדע וטכנולוגיה במחוז מרכז: ״תפקידנו כאנשי חינוך הוא לעורר השראה, להצית סקרנות ולעודד את תלמידותינו ותלמידינו לשאול שאלות – שכן כל גילוי גדול מתחיל בשאלה טובה.
תודות מקרב לב לשותפים שלנו להצלחת היום הזה: לצוות ההדרכה במדע וטכנולוגיה על המסירות והשותפות בארגון, לשרון רחמים, מנהלת מרכז פסג"ה לוד, להנהלת מוזיאון הפסיפס בלוד על האירוח הנפלא.
שיהיה לכולנו בהצלחה בשנת הלימודים החדשה! 🙌✨
#חינוך #ישראלריאלית מינהל חדשנות וטכנולוגיה - משרד החינוך הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה - משרד החינוך
15/06/2026
שותפות מקצועית למען נוער עולה 🤝✨
בכנס של משרד העלייה והקליטה, שיועד למנהלי מחלקות קליטה ולמלווי משפחות עולים, לקחה חלק גב' חגית בן זוהר, הממונה על קליטת תלמידים עולים במחוז מרכז.
חגית העבירה הרצאה מרתקת שעסקה במערכת החינוך - תמונת המצב, האתגרים המורכבים, המענים בשטח והשותפויות הנדרשות לקליטה מוצלחת של תלמידים עולים חדשים בעיקר בעת משבר.
במהלך דבריה, שיתפה חגית במסר חזק ומעורר השראה המלווה את העשייה היומיומית: "בזמן משבר, נוער עולה לא מבקש פתרונות גדולים. הוא רק מבקש שיהיה שם מבוגר אחד, מערכת אחת, שותפות אחת שלא תישבר."
עוד הדגישה חגית בפני הנוכחים כי: "ההרצאה שלי היא לא רק על עולים. היא בעיקר עלינו, היושבים בחדר, ועל היכולת שלנו ליצור חיבורים, קשר ושותפות למען התלמידים העולים."
המשתתפים באולם נותרו מרותקים והרעיפו שבחים רבים על המקצועיות, הדיוק והרצינות, לצד הגישה האנושית והחמה שחגית מביאה איתה לתפקיד החשוב הזה. יישר כוח לכל העוסקים במלאכה! 🙌
#עוליםבמרכזהלב #חינוך #שותפות
14/06/2026
הנוער הזה של כולנו - ביחד מול אתגרי הקיץ
מנהלות ומנהלי מחלקות הנוער במחוז מרכז, התכנסו ליום למידה והיערכות לקראת הקיץ הקרוב, מתוך מחויבות משותפת לחיזוק הביטחון, השייכות והחוסן של בני ובנות הנוער.
את המפגש פתחה מנהלת מינהל חברה ונוער - משרד החינוך במחוז מרכז, הגב׳ ויקי ניצן, שהציגה נתונים עדכניים על התנהגויות סיכוניות ואלימות בקרב בני ובנות הנוער, בהתבסס על מחקרה של ד”ר שחף יואל רוקר.
בדבריה אמרה: “היום נתאמן לחזק את שריר הביחד, כי ההתמודדות עם אלימות בקרב בני ובנות הנוער אינה אחריות בלעדית של מנהלי ומנהלות מחלקות הנוער- זו אחריות משותפת של כלל השותפים ברשות.”
בהמשך שמעו המשתתפים את רן בראון ממכון מתבגרים, שהציג מבט מעמיק על שורשי האלימות, אובדן האמפתיה והדרכים לחיזוק תחושת השייכות בקרב בני ובנות הנוער.
לאחר מכן התקיים פאנל מקצועי בהשתתפות:
🔹ליאת דותן – פסיכולוגית חינוכית מומחית, רכזת ארצית לטיפול בבעיות התנהגות, משרד החינוך.
🔹לנה פליטמן הבר – מנהלת מחוז תל אביב, הרשות הלאומית לביטחון קהילתי.
🔹 גילה איש – סגנית ממונה מחוזית, 360 - התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון
🔹 יניב גיאת – שוטר קהילתי, מועצה מקומית שוהם.
🔹עומר רומנו – מנהלת מחלקת הנוער, שוהם.
הפאנל הציג מגוון נקודות מבט מקצועיות והמחיש כיצד שילוב הכוחות בין בעלי ובעלות התפקידים ברשות יוצר מעטפת משמעותית יותר עבור בני ובנות הנוער, מחזק את תחושת השייכות ומאפשר התמודדות טובה יותר עם אתגרי התקופה.
את היום חתמו המשתתפים בלמידת עמיתים, שבה שיתפו מנהלי ומנהלות מחלקות הנוער מודלים, יוזמות ודרכי פעולה לקידום מניעה והתמודדות עם התנהגויות סיכון ואלימות.
ויקי ניצן מנהלת חברה ונוער במחוז מרכז: "שותפות ושותפים יקרים, מנהלות ומנהלי מחלקות הנוער, תודה עמוקה על השותפות וההתגייסות שלכם ביום ההיערכות החשוב הזה לקראת הקיץ.
במפגש זה הוכחנו שוב שהנוער הזה הוא של כולנו. ההתמודדות עם האתגרים, האלימות והתנהגויות הסיכון אינה מוטלת על כתפיכם לבד – זו אחריות משותפת של כלל השותפים ברשות. תודה למרצים, לחברי הפאנל, ולכם על למידת העמיתים המפרה והיוזמות המדהימות שהצגתם. היום אימנו יחד את "שריר הביחד" שלנו, ואני בטוחה ששילוב הכוחות הזה יעניק לבני ובנות הנוער את מעטפת החוסן והביטחון שהם כה זקוקים לה.
שיהיה לכולנו קיץ בטוח ומוצלח!"
11/06/2026
מונדיאל בבית הספר "יגאל אלון" בהוד השרון – השריקה נשמעה! ⚽🌍
בית ספר "יגאל אלון" התעורר לבוקר חגיגי, צבעוני ומלא אנרגיה, עם הפתיחה הרשמית של אירועי המונדיאל הבית-ספרי.
יום הפתיחה ציין את תחילתו של מסע לימודי וחינוכי מרתק. לאורך היום, התלמידות והתלמידים נהנו מלמידה חווייתית במגוון תחומי דעת, כאשר רוח המונדיאל משמשת כחוט מקשר המלווה את הפעילויות השונות. היוזמה נועדה להטמיע ערכים של עבודת צוות, ספורטיביות ומצוינות, תוך חיזוק משמעותי של תחושת השייכות והקהילתיות בבית הספר.
מנהלת בית הספר, הגב' רינת זוארץ: "יוזמה משגעת של מאי יחזקאל, שגית גלמן ועינת לוי – תודה לכן על הובלת חגיגת מונדיאל כה מושקעת וערכית בבית הספר שלנו!
אני גאה בצוות המוביל ובשותפים לדרך על יצירת מרחב חינוכי מעצים המשלב בין למידה לבין רוח הספורט."
#ספורטיביות עיריית הוד השרון