08/03/2025
*תושבות ותושבי נאות אפקה א' – חתמו על העצומה!*
בזמן האחרון, עבודות הבנייה בשכונה גורמות לחסימות רחובות ללא הודעה מוקדמת, רעש בשעות לא סבירות ופגיעה בשגרת החיים שלנו. הגיע הזמן שנשמיע את קולנו ונדרוש התנהלות מסודרת והוגנת!
*חתמו על העצומה כדי לדרוש:*
✅ הודעה מראש על חסימות וכבישים חלופיים
✅ צמצום חסימות בזמנים קריטיים
✅ הסדרת חניית המשאיות למניעת עומסי תנועה
*ביחד נוכל לעשות שינוי!*
לחתימה על העצומה:
עצומה נאות אפקה א
שלום רב, אנו, תושבי שכונת נאות אפקה א', מבקשות.ים להביא לידיעתכן.ם סוגיה שמטרידה את מנוחתנו ופוגעת באיכות חיינו: בשכונתנו קיים פרויקט בנייה גדול ברח' קהילת פאדובה. כחל....
24/12/2020
בואו לתרום דם.
יום ראשון 27/12 בין 15:00-21:00
מרכז קהילתי הדר אפקה
רחוב קהילת קייב 3
28/09/2020
ועד השכונה מתנגד לפתיחת מלונית קורונה בשכונת נאות אפקה א הירוקה ואולם, עד היום איש לא שאל את ועד השכונה או את התושבים לדעתם ופיקוד העורף בשיתוף עיריית תל אביב, העמיד תושבי שכונות בצפון העיר כמו ברמת החיל, בפני עובדות מוגמרות, כך שבינתיים פתיחת מלונית קורונה כן או לא, לא היתה בידי התושבים.
בכל מצב על התושבים לגלות עירנות ולדווח למוקד העירוני או לפיקוד העורף במצב שבו נודע או רואים אנשים, שאינם מתושבי השכונה הרגילים, מסתובבים ברחובות השכונה.
16/09/2020
לכל תושבי השכונה: שנה טובה, פוריה, מוצלחת ומלאת בריאות.
19/08/2020
מוזמן.ת לעבוד בסביבה נעימה
28/07/2020
מחר!
יום רביעי - 29.7
במסגרת סדרת ההרצאות בחודש יולי!
הרצאה בנושא- 'אמנות המרמה- התחזות, עוקץ והונאות' - ד"ר אבי זלבה | גינת ברטונוב, שכונת רביבים
ימי רביעי בשעה 10:00 בבוקר | גינת ברטונוב
לפרטים: *https://bit.ly/31hBr9e
ימי שני בשעה 18:00 אחה"צ | גינת פרנקפורט
לפרטים: https://bit.ly/3ezrckm
הכניסה חופשית, על בסיס מקום פנוי (עד 19 משתתפים) (ההרצאות בישיבה על כיסאות).
במסגרת מגבלות התו הסגול יש לשמור מרחק ולעטות מסכה.
הרצאות לגיל הזהב - יולי בגינת פרנקפורט
תרבות ודעת לגיל השלישי תחת כיפת השמים! הרצאות במגוון נושאים | בכל יום שני בשעה 18:00 בחודש יולי | גינת פרנקפורט, הדר יוסף
27/07/2020
שכנ/ה יקר/ה,
אוהבת את השכונה שלך?
מומחה לכל הפינות הנסתרות, העסקים והסיפורים המעניינים במרחב?
אוחזת בחוויה/מבט אישי ומקומי - ורצון לחלוק אותם עם העולם?
אני מתרגשת להזמין אתכם/ן להצטרף לקורס תושבים ייחודי שבניתי ואנחה -"מסיפור לסיור".
הקורס הקרוב מיועד לתושבי מרחב צפון-מזרח ת"א
ונותן כלים לבנייה והובלה של סיור-סיפור אישי מרתק בשכונה/עיר שלכם.
הקורס מתחיל ב-3/8, ההרשמה בעיצומה ומספר המקומות מוגבל.
כל הפרטים בקישור המצורף להלן.
***
כמה מילים עלי והרקע והחיבור שלי לתחום -
תושבת מעוז אביב, אדריכלית, יזמת קהילתית ומובילה סיורים עירוניים.
מזה כשנתיים אני מובילה את הפקת פסטיבל הליכות ג'יין תל אביב - הליכות ג'יין תל אביב - Jane's walk TLV - פסטיבל אזרחי בינלאומי של הליכות עירוניות בהובלת תושבים.
***
הקורס יתקיים אונליין (בזום) ויכלול סיור אחד בשטח.
הכנסו לקישור לפרטים נוספים והפיצו הלאה לשכנים וחברים משכונות מרחב צפון מזרח. נתראה!
קורס בזום - הדרכת סיורים עירוניים
מסיפור לסיור - קורס דיגיטלי ייחודי להכשרת תושבות/ים ממרחב צפון מזרח העיר לבנייה ולהובלת סיורים בשכונה שלהן/ם. בשיתוף הרשות לאיכות סביבה וקיימות
10/07/2020
התרמת דם, יום שלישי 14/7
בין השעות 13:00 - 19:00
מרכז ספורט ״הדר אפקה״
רחוב קהילת קייב 3
29/06/2020
פעילות גופנית באוויר הפתוח ותרבות ודעת לגיל השלישי תחת כיפת השמיים!
28/05/2020
חג שבועות שמח לכל תושבי השכונה!
28/05/2020
https://www.atzuma.co.il/hapsolet
עצומה נגד הקמת המשרפה בצומת מורשה .
באם יוקם כאן מפעל שכזה , רמת השרון והסביבה בסכנה ☠️
*חיתמו ושתפו בכל הכוח *
💪
ב 15.12.2014, לפני כ 5 שנים, החליטה הועדה המחוזית תל אביב, בין היתר, להקצות שטח של 85 דונם להקמת מתקן לטיפול בפסולת אורגנית מדרום מזרח לצומת מורשה, בצמוד לכביש 5.
בקישור המצורף ניתן למצוא את החלטת הועדה וכן את פרוטוקול הדיון.
http://www.mavat.moin.gov.il/MavatPS/Forms/SV3.aspx?tid=4&tnumb=%D7%A6%D7%9C/%20%D7%A8%D7%A9/%20%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%A9%D7%94
במהלך אותו דיון בוועדה המחוזית בדצמבר 2014, הסבירה נציגת המשרד להגנת הסביבה כי "המתקן עצמו הוא מתקן שאמור לטפל על ידי עיכול אנארובי, זאת אומרת מה שפריק ביולוגית נשאר במערכת עובר הליך של פירוק אנאירובי עם אפשרות ליצור ביו-גז". עוד אמרה "כמות הפסולת המתוכננת להיות מטופלת במתקן הזה היא 1000 טון ביום וכמובן שמה שחשוב זה שהמתקן עצמו זה מתקן סגור מכל עבריו, עם טיפול באוויר, טיפול בתשטיפים, טיפוך בריח".
במילים אחרות, פסולת שניתנת לפירוק ביולוגי - שאריות מזון לדוגמא –תעבור תהליך של פירוק על ידי חיידקים ללא חמצן. התהליך כרוך בחימום הפסולת ל כ 40-60 מעלות (לא שריפה בטמפרטורה גבוהה!) ופירוקה באמצעות חיידקים. תוצרי התהליך הם גז שאותו לוכדים ומפיקים ממנו חשמל, ושאריות פסולת בנפח קטן יותר, אשר משמשת לדישון חקלאי או מוטמנת.
ניתנו בדיון הסברים על אופן הטיפול באוויר ובנוזלים היוצאים מהמתקן ונטרול ריחות וחומרים לא רצויים.
את רמת השרון ייצג בדיון אדריכל העיר דאז, ארז טל. לא השתתף אף נבחר ציבור. מר טל אמר בדיון כי "התוכנית הוצגה קודם כל בפורום הנהלת העיר ואושרה על ידי פורום הנהלת העיר. הוצגה אחר כך לוועדה המקומית לתכנון ובניה שאישרה גם כן את התוכנית. אגף הנדסה תמך בתוכנית, היה מעורב בתוכנית הזאת בשלב התכנון".
ואכן, כפי שמעיד פרוטוקול ישיבת ועדה מקומית רמת השרון מה 21 לאוקטובר 2014 (שקדמה לדיון בוועדה המחוזית) הוחלט פה אחד "להמליץ לוועדה המחוזית לאמץ את התוכנית".
כל זה קרה לפני 5 וחצי שנים. בין אם החלטת מועצת העיר הקודמת לתמוך בתוכנית הייתה נכונה או לא, זה כבר קרה. הרושם הוא, שמתקן פירוק אנאירובי מהסוג שתואר בעת אימוץ התוכנית למתקן הפסולת במורשה, לא אמור לייצר פליטות משמעותיות או מסוכנות לסביבה. זאת בעיקר בשל העובדה שאיננו מערב שריפה בטמפרטורה גבוהה אלא חימום בלבד, והפקת אנרגיה בשיטות ביולוגיות.
אולם נראה שכעת המדינה החליטה לשנות גישה. מסמך מדיניות חדש של המשרד להגנת הסביבה מ 2018 קובע שדווקא שריפה של הפסולת בטמפרטורה גבוהה של 800-1000 מעלות, תוך הזרמת חמצן וחומרי בעירה כגון סולר או גז, היא השיטה המועדפת עליו, בעיקר משיקולים כלכליים (קרי, רווח ליזם שיקים את המתקן בשיטת ה BOT ). המסמך קובע כי "בהתחשב במידת הנחיצות לקידום טיפול תרמי בישראלי, המשרד להגנת הסביבה סבור שהשבת אנרגיה מפסולת בשיטת השריפה תהיה היעילה והכלכלית ביותר מבין השיטות הקיימות בשוק".
לשריפה של פסולת יש ללא ספק השפעה סביבתית משמעותית ומסוכנת. גם על פי התקנים האירופאים שהמשרד שואף לאמץ, תהיה פליטה בכמות מסוימת של שלל חומרים שאף אחד מאתנו לא רוצה ולא צריך לנשום. הקירבה לאזורים המאוכלסים ברמת השרון עושה את הסכנה ברורה ומוחשית.
תארו לכם מה יקרה כשהרוח תביא את זהום האוויר לכיוון שלנו..
וכל זה בוצע מתחת לשולחן, ללא התנהלות ציבורית שקופה
אני מכיר את הארכיטקטורה של המתקנים שדוחפים לנו . בקצרה מיון, בזמן המיון חום שיורי מהשריפת אשפה מיבש אשפה רטובה בכדי להכינה לבירה מיטבית. ( שלב מסריח דומה למה שקורה בחיריה) מכאן האשפה הרלוונטית היבשה נכנסת לשריפה יעד הטמפרטורה מיטבי 600 מעלות ויצירת קיטור לטורבינת חשמל. במדינות קרות החום השיורי מועבר לחימום אצלנו מועבר לאוויר ויגרום התחממות ואף אולי שינוי אקלימי. זה חלק ללא זיהום. דודי השריפה והצינורות ומסננים מתמודדים עם אבק זעיר יד גודל 10 מיקרון בתנאי תחזוקה מיטביים אך חלקיקי זיהום שנקראים PMA 2.5 הם המסוכנים מכולם. חסרי ריח , חודרים לדרכי הנשימה ובגלל גודלם עוברים לזרם הדם דרך הריאות. תעשו חיפוש בגוגל . כשהמשרפה חדשה מהניילונים הרוב מסונן. אך לדברי האמריקאים תוך שנה הבלאי מהטמפרטורות הגבוהות מאפשר לעוד ועוד זיהום חסר צבע וחבר ריח להתפזר לרדיוס של כ 10 מייל מהמשרפה. המשרפה בדרך כלל מעשנת עשן לבן ולפעמים צבעים אחרים. יראו אותה מכל בית ורחוב ברמת השרון וזה יראה כמו הארובות של חדרה גובה 150 מטר בניין 55 קומות